Logo Tasarım ile ilgili görsel
Logo Tasarım ve Günümüzdeki Yeri
19 Şubat 2018
Hepsini Göster

Gelişen Dünya’da E-Ticaret Kavramı

Gelişen Dünya’da E-Ticaret Kavramı

Günümüzde internetin gelişmesi ve ticarete girmesiyle birlikte insanlar artık E-Ticaret kavramını etkin bir şekilde sorgulamaktadır.

Gelişen ve sürekli gelişmeye devam eden bir dünyada yaşıyoruz. Dünya döndükçe insanların bir şeylere ulaşma arzusu ve ihtiyaçlarını karşılama zorunluluğu da beraberinde artmaya devam ediyor. Her gün yeni bir sorun yeni bir çözümü doğuruyor. Şuan hayatımızın en vazgeçilmez olguları arasında internet kavramı yer almaktadır. İnternetin 1961 yılında keşfiyle birlikte dünya bugün çok farklı bir yere geldi. Bilişim çağında internetin varlığı hayatımıza birçok yeniliği de beraberinde getirdi. 1975 yılında kurumsallaşma dönemine giren internet, 1995 yılında ticaretleşme dönemine girmiştir. İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte ticaret daha geniş bir alanda yer bulmakta ve yayılmaya devam etmektedir. Hem tüketiciler hem de işletmeler üzerindeki etkisi, internet üzerinde yapılan ticaret ve bu kavramın günlük hayatta kullanılmasıyla birlikte artmıştır. E-Ticaret anlamında daha yenidir ve 1997 yılından bu yana kullanılarak bugünkü halini almıştır. Hayatımızda işlevselliği de gün geçtikçe artmaktadır Bu nedenledir ki daha ön planda ve daha yaygın olarak kullanılmaktadır.

E-Ticaret Kavramı

E-Ticaret kavramının tam bir şekilde anlamını karşılayacak bir tanımı bulunmamaktadır. Fakat günümüze baktığımızda son yıllarda adından fazlaca söz ettiren kavramlardan biri haline gelmiştir. E-Ticaret kavramını OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbiliği); kurumların veya kişilerin katılmış olduğu ses, yazılı metin ve görüntü gibi sayısallaştırılmış verilerin işlenmesiyle kapalı veya açık ağlar üzerinden iletilmesi temeline dayanan ticaret ile ilgili işlemler olarak ifade etmiştir.

E-Ticaret Kavramının Önemi

İnternet ortamında dönen ekonomi gün geçtikçe artmaktadır. Bununla birlikte Amerikan Ticaret Bakanlığı’nın 1999 yılında yapmış olduğu araştırmada, enflasyon oranının azaltılmasında internet ekonomisinin önemli bir rolü olduğunu saptamıştır.  Bugün internetle birlikte birçok kurum E-Ticaret yöntemini etkin bir şekilde kullanmaktadır. Devlet, firmalar ve tüketiciler E-Ticaret ile birlikte birbirleriyle olan iletişimi daha fazla kuvvetlendirmiştir. Bilgi teknolojileri alanındaki gelişmeler günümüzde artmaktadır. Bunun en temel nedeni, tüketici ve firmalar üzerinde e ticaret etkisinin fazla olmasıdır. Bilgi çağında yaşamamızın etkileri ve küreselleşme döneminde ortak ekonomik ve Pazar sınırlarının yok olmasından dolayı, reklamların veya pazarlamaların internet ortamından yapılması bu kavramın önemini göstermiştir.

E-Ticaret ile ilgili görselDünya’da ve Ülkemizde E-Ticaret

Dünya dönmeye devam ettikçe, üzerindeki gelişmelerde hızla devam edecektir. Teknoloji ve bilgi de sınırı olmayan ve gelişmeye her gün devam eden olgulardandır. Artık dünya E-Ticaret devrini yaşamaktadır. İnternetin keşfiyle birlikte E-Ticaret dünyanın her yerinde ve her insanın/tüketicinin bir tuş uzağında. Bu da demektir ki e-ticaret kavramının, dünya ticaretinde sahip olduğu pay her geçen gün artmaya devam etmektedir. Dünyada ve ülkemizde her gün gelişen ve büyüyen E-Ticaret, Avrupalı tüketicilerin %36’ya yakını, Amerikalı tüketicilerin ise %70’e yakını tarafından kullanılmaktadır. Ülkemiz de E-Ticaret alanında Avrupa’nın en büyük ve önemli pazarları arasında bulunmaktadır.

Bugün itibariyle dünya E-Ticaret hacmi net olarak hesaplanamamaktadır. Fakat araştırmacıların ortaya koyduğu istatistikler sayesinde bu rakamın 10 trilyon doları çoktan aştığını bizlere göstermektedir. Ülkemiz ise 30 milyondan fazla kullanıcısı ile şuan dünyanın en büyük 12’nci internet pazarı konumundadır. Bununla birlikte her yıl yaklaşık %50 oranında internet kullanımında büyümeye devam etmekteyiz. Özellikle son bir yıllık dönemde %48’lik bir artışla ön plana çıkan E-Ticaret hacmimiz, bizlere gelişen ve gelişmeye devam eden internet olanakları ve değişen E-Ticaret alışkanlıkları ile paralel bir artış olduğunu göstermektedir. Hem tüketici hem de hizmeti veren kişiler veya kurumlar için yüksek kalite ile birilikte güvenilirlik kavramları E-Ticaret kavramı içinde aranan öncelikler arasında yer almaktadır.

Ülkemizdeki Geleceği

Ülkemiz şuan 40 milyon internet kullanıcısı ile en fazla internet kullanıcısına sahip ülkeler arasında 5’nci sırada bulunmaktadır. Git gide büyümeye devam eden kullanıcı sayısı, bu sayının Türkiye nüfusunun yaklaşık %48’i olduğunu bizlere kanıtlar niteliktedir. Bu veriler bize şunu göstermektedir; bu kadar sayıda insan gün boyunca internet ortamında işlerini halletmektedir. Bahsettiğimiz %48’lik dilimin sadece %17’lik kısmı E-Ticaret sistemlerini kullanmaktadır. Gün geçtikçe artmaya devam eden internet kullanıcılarının sayısı, ülkemizde ilk beş yıl içinde 50 milyondan fazla kullanıcının olacağını yapılan araştırmalar göstermektedir. Bu araştırmalar aynı zamanda E-Ticaret sistemini kullanacak insanlarında aynı doğrulta artacağını bizlere gösterir niteliktedir. E-ticaret ile birlikte firmalar kendilerine ait ürünleri daha rahat bir şekilde internet ortamında pazarlama imkanına sahip olurken; tüketiciler daha hızlı, kaliteli ve güvenli bir hizmeti internetten yapacakları alışverişler ile ağlayacaklardır.

E-Ticaret İşlemleri Nelerdir?

İnsanların açık veya kapalı ağlar yardımıyla yapabilecekleri ticaret ve iş aktivitelerini aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür.

  • Sipariş verebilme imkanı
  • Reklam ve insanları bilgilendirme
  • Elektronik banka  ve para işlemleri
  • Sözleşme ve Anlaşma yapabilme imkanı
  • Elektronik ortamda mal ve hizmet alışverişi yapabilme
  • Borsa ve elektronik hisse alışverişi
  • Doğrudan tüketiciye pazarlama imkanı
  • Üretim planlamasının yapılması
  • Üretim zincirinin oluşturulması
  • Ticari kayıtlarınızı tutma ve izleme
  • Elektronik ortamda üretim ve sevkiyat izleme
  • Elektronik ortamda vergilendirme yapılması
  • Anında bilgi oluşumu ve aktarımı
  • Anında sayısal içerik dağıtımı
  • Gümrükleme işlemleri
  • Elektronik ortamda kamu alımlarının yapılması
  • Fikri, sınai ve ticari mülkiyet haklarının korunması ve transferinin yapılması
  • Ortak tarsım geliştirme
  • Mühendislik işlemleri
  • Elektronik noter gibi 3. taraf işlemlerinin yapılması

E-Ticaret ve Sağladıkları

E-Ticaret İşlemleri ile ilgili görsel

E-Ticaret ve Sağladıkları

E-Ticaret kavramı hayatınıza girdiğinde, beraberinde size sağladıklarını da getirir. Gelin beraber sizlere nereler sağladığına bakalım.

  • Ürününüzün reklamını iyi yapmak ve onu birçok kişiye pazarlamak istiyorsunuz. O zaman E-Ticareti etkin bir şekilde kullanmanızı öneririz.  Çünkü ürün erişimini arttırmasından dolayı, size daha iyi bir pazarlama yönetimi yapmanıza yardımcı olmaktadır.
  • Firmalar ürünlerini 7 gün 24 saat pazarlama imkanına sahipken, müşteriler de aynı şekilde hizmet alabilmektedir.
  • E-Ticaret sayesinde müşteriler elektronik ödeme veya web sitesi üzerinden ödeme imkanlarına da sahiptirler.
  • Firmalar, E-Ticareti kullanan müşterilerine daha iyi ve özel bir hizmet sunabilmek amacıyla ön satış ve satış sonrası destek sağlayabilmek için birçok farklı yol sağlamaktadır.
  •  Firma sahibiyseniz E-Ticareti kullanarak ürünlerinizin siparişlerini herhangi bir yer veya zamanda oluşturabilirsiniz.
  • . E-Ticareti kullanarak gerektiği anda raporlar oluşturulabilir, envanter yönetimi otomatik hale getirilir. Böylelikle  ürünlerinizin stok yönetimi çok kolay ve verimli hale gelmektedir.

E-Ticaret’in Avantajları

Buraya kadar E-Ticaret nedir? Önemi ve hayatınıza kattıkları nelerdir? Müşteri ve firmalara sağladıkları nelerdir? Ülkemizde ve dünyamızdaki yeri nedir?  sorularının cevaplarını yanıtladık. Peki avantajları nelerdir? E-Ticaret kavramının avantajları müşteri ve organizasyonlar için ayrı ayrı avantajları vardır.

Müşteriler için avantajlarını şu şekilde sıralamak mümkündür;

  •  Kullanıcılara zamandan tasarruf etme imkanı sunar.
  •  7 gün 24 saat destek imkanına sahiptirler.
  • Müşteriler alacakları ürünler arasında karşılaştırma yapabilir. Böylelikle daha iyi olan ürünü daha ucuza alma imkanına sahiptir.

Organizasyonlar için sağladığı avantajlar ise şu şekildedir;

  •  Firmanın marka imajını geliştirmektedir.
  •  İş süreçlerini basitleştirerek, işin daha verimli ve hızlı olmasına yardım olur.
  •  Firmalar, ulusal veya uluslararası pazarlarda kendi pazarını genişletme imkanı bulurlar. Böylece dünya genelinde daha fazla kişiye ulaşarak, hem müşteri hem çalışan kazanırlar.
  •  Firmaların, verimliliğinin artmasına yardımcı olmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir